Over het koor

De dirigent

Rooster

De dirigente

De kerkmuziek is de uit Schagen afkomstige Elena Bruins (1985) met de paplepel ingegoten.

Als kind ging zij vaak met haar moeder mee naar de Katholieke Christoforuskerk, waar haar liefde voor de (kerk)muziek groeide. Daarnaast zat ze op pianoles, balletles, speelde in een orkestje en zong bij het kinderkoor van de kerk.

Na het behalen van haar propedeuse Docent Muziek aan het conservatorium in Alkmaar, studeerde ze Koordirectie en Kerkmuziek aan het Conservatorium van Amsterdam.
Naast haar studie zong zij in het Sint Gregorius gemengd koor van de Christoforuskerk

o.l.v. Paul Sander, dirigeerde zij het jongerenkoor Rythm Voice in Anna Paulowna,

zong ze in een Gregoriaanse vrouwenschola o.l.v. Tjeerd van der Ploeg en volgde zij orgellessen bij Tjeerd van der Ploeg.

Na haar studie heeft zij 2 jaar het kinderkoor van de Christoforuskerk geleid
en begon zij met het geven van muzieklessen bij haar thuis.

2018-09-19 Dirigente

Inmiddels is zij verhuisd naar Hillegom
  en heeft ze drie kinderen.

Ze geeft nog steeds muzieklessen aan huis en
  werkt daarnaast 2 dagen in de week als
  docent/dirigent bij Nieuw Vocaal Amsterdam,
  een klassieke zangopleiding
  voor kinderen en jeugdigen van 4 t/m 21 jaar.

Vanaf september 2018 is Elena
  de dirigente van het Parochiekoor Hillegom.